BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


♥♥♥ mY haPpine$$ i$ mY owN LiFe, iF u d0n'T LikE iT ju$t LivE uR LiFe aNd LeaVe mE aLonE...mE wiLL bE 0weZ mE, n0t u bUt ju$t mE.. LuRvE mYLifE, haPpine$$ i$ miNe !! ♥♥♥





Friday, July 9, 2010

ceTa aK zaMaN d0el0e...




Aku bagaikan terperangkap dalam hidup yang aku cipta sendiri. Kini aku susah untuk keluar dan meninggalkannya. Bagaimana harus aku mencari jalan menyelesaikan masalah ini. Apa yang harus aku lakukan. Aku tidak pernah menyangka bahawa aku akan jadi seperti ini. Tidak terlintas sama sekali dalam benak ku aku akan menetap dalam kehidupan yang sebegini...

Setiap kali aku cuba untuk lari dari keadaan ini aku pasti akan menjejakkan kaki semula ke tempat yang sama. Walau apapun yang aku lakukan, semuanya pasti kembali seperti saat-saat dimana aku cuba lupakannya. Aku penat dengan semua ini. Andai ada insan yang dapat menolong ku untuk pergi ke tempat yang lain yang lebih baik, aku akan mencarinya sehingga bertemu. Tidak akan ku peduli kesemua halangan yang mendatang, segala perit yang menbisik, segala penat yang bisa mematahkan semangat ku itu...

Tapi siapa yang bakal membawa ku???? Bila akan tiba saatnya. Akan kah aku bertemunya…aku bingung dengan sikap aku sendiri…aku seperti tidak mengenali siapa aku sebenarnya…hidup ini amat membosankan…seandainya aku bisa terbang, akan ku teriak kepada langit….seandainya aku bisa merentasi lautan dalam, akan ku renang bersama ikan….andai aku bisa menemukan mu, akan ku berada di sampingmu selalu…itu janji ku….

Jangan kau tanya alasan ku meninggalkanmu bersendirian saat itu. Aku terasa seperti aku sudah tidak diperlukan lagi untuk membahagiakan hati mu. Oleh itu, sebelum aku terluka biarlah aku yang melangkah pergi..pergi jauh dari mu...

Aku hanya bisa berharap agar engkau bisa menemukan insan yang lebih cocok dengan mu, yang bisa membuat mu tertawa bahagia, yang bisa merawat luka mu, yang bisa mendengar setiap butir bicara mu, yang bisa menjaga mu hingga hujung nyawa. Aku sedar bahawa aku bukan sempurna untuk mendampingi mu. Aku bukanlah siapa-siapa bagi mu. Aku Cuma insan yang tidak layak digelar pendamping. Aku hanya bahan yang boleh di kutip dan dibuang semula pada bila-bila masa...

Ibarat barang mainan kanak-kanak, bila baru dibeli ianya akan selalu digunakan, namun bila terdapat barang mainan yang baru maka yang lama akan dipulaukan sehingga barang itu rosak dan tak dapat diguna lagi. Begitulah nasib yang menimpa diriku saat ini. Janganlah engkau bimbangkan aku kerana aku tidak akan menganggu hidup mu lagi. Aku akan cuba membina hidup baru di negeri orang. Hanya satu yang aku pinta, janganlah engkau sia-sia kan orang yang engkau sayangi selepas ini….hanya itu pinta ku…..



.... ^_^ ....
<3 bByChiCky <3

0 ceTa kaMu: