BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


♥♥♥ mY haPpine$$ i$ mY owN LiFe, iF u d0n'T LikE iT ju$t LivE uR LiFe aNd LeaVe mE aLonE...mE wiLL bE 0weZ mE, n0t u bUt ju$t mE.. LuRvE mYLifE, haPpine$$ i$ miNe !! ♥♥♥





Monday, July 12, 2010

FitRaH beRkaWaN...

Apa rasanya bila seseorang itu buat sesuatu yang boleh membuatkan kita rasa marah, sakit hati, menyampah, dan macam-macam lagi ????????? Sakitkan…..
Memang sakit sangat walaupun takde sesiapa yang nampak kesakitan kita tu, namun apa yang kita rasakan dalam hati menyatakan segalanya.

Bila kita sakit hati of c0urse laa sesiapa pun takkan nampak..ianya bergantung pada sikap individu tersebut bagaimana caranya untuk mengatasi semua perasaan tu..ada yang akan berterus-terang dan ada juga yang Cuma mendiamkan diri dan sanggup memendam perasaan kerana tidak mahu mencari masalah yang lain. Orang yang sentiasa berada bersama kita itu lah yang akan selalu membuat kita merasakan semua perasaan tu….

Bagi aku, kawan. Kawan adalah orang yang paling rapat ngan aku..aku ada ramai kawan…tapi bukan semuanya kekal. Tak faham ???? Senang je.. saat bersama semua benda kita buat sama-sama. Masa tu la kita akan cakap Best Friend ForeverFriendship Never EndPersahabatan Kekal Selamanya…Kawan Sampai Bila-bila… masa ni laa banyak janji ditaburkan…’jangan lupakan aku’, ‘nanti kita mesej ya’, ‘jangan lupa calling tau’, ‘nanti kita jumpa lagi’, ‘kalau tukar nombor, jangan lupa inform supaya kita tak lost contact’….ada lagi macam2 janji yang dibuat…

namun Bila terpisah, masing-masing bawa haluan sendiri…JANJI yang ditaburkan entah hilang dimana. Jadi, buat apa berjanji kalau ianya hanya sekadar kata-kata manis yang tak mungkin akan ditepati. Sekadar untuk menjaga hati ???? huhh !! baik tak payah…bila terjumpa pula, boleh lagi buat-buat tak kenal..kalau iya pun tak nak tegur…at least, bagi laa senyuman ka, lambaian ka…ini tidak….habuk pun takde….cehh !!

jadi...tolong laa...jangan pernah cakap "Best Friend Forever" bila kamu teda faham apa maksudnya yang sebenar...jangan pernah cakap "Friendship Never End" bila kamu tidak betul-betul maksudkan nya... bagi ak BFF tuE dalam sangat maksudnya....ak cuma akan sebut ayat tue bila ak betul-betul rasa yang s0me0ne tue adalah kawan ak...ak nda akan sebut ayat tue kalau ak nda maksudkannya...sebab benda tue sama gakk maksudnya dengan HIPOKRIT bila "cakap tak serupa bikin"....

begitulah fitrah manusia, fitrah berkawan…depan mata punya laa baik..kat belakang, hampehh !!..tak boleh diharap langsung !!! berkawan hanya sia-sia…bila ada kepentingan, masa tu la dorg selalu ada ngan kita…tapi bila takde kepentingan, bayang lubang hidung pun takkan nampak punya laa…pasti !!!!....susah kan kalau ada kawan yang macam ni..hanya pentingkan diri sendiri, keselesaan masing-masing…tak pernah fikir pasal KAWAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



.... ^_^ ....
<3 bByChiCky <3

0 ceTa kaMu: